Algemene Reparatievoorwaarden Consumentenelektronica, toepasselijk in gevallen waarin het desbetreffende reparatie bedrijf als reparateur van consumenten- elektronica optreedt.
KLACHTEN/DEFECTEN
1. Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten die op het reparatieformulier zijn omschreven, of in de omschrijving bij het online afsprakensysteem. De reparateur onderzoekt enkel de functionaliteit(en) waarvoor het te vervangen onderdeel verantwoordelijk is. Vochtschade dient altijd gemeld te worden door de klant. PRIJSPRIJSOPGAVE
3. Indien de werkzaamheden niet op de website vermeld staan, wordt er na telefonisch overleg een voorlopige prijsopgave gemaakt. Deze wordt na aankomst van het toestel schriftelijk per mail bevestigd. De prijs wordt altijd vermeerderd met de verzendkosten. Bij waterschade gaat u akkoord met een maximaal reparatiebedrag waarbinnen de reparatie direct kan plaatsvinden. In geval van hogere kosten wordt een voorlopige prijsopgave telefonisch of per mail doorgegeven voor akkoord. Het bedrag van 35,- euro wordt in elk geval in rekening gebracht, ook al wordt het toestel niet gerepareerd.ONDERZOEK
4. Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de kostenraming zoals vermeld op de website, dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant. Wanneer de website geen kostenraming meldt en de prijs pas na onderzoek kan worden vastgesteld, dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die prijs wil laten repareren. Ook in dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant. Wanneer de klant niet akkoord gaat met de extra kosten brengen wij alleen de onderzoekskosten in rekeningKWALITEIT
6. Mits er niets anders wordt afgesproken, wordt er gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen. Of - indien dit met betrekking tot een dergelijk onderdeel gebruikelijk is - ruilonderdelen.AANSPRAKELIJKHEID
8. De reparateur is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het product. De toebehoren en accessoires dient de klant zelf te bewaren en niet af te geven bij de reparatie of verzending, dat geldt ook voor de originele verpakking van de producten. Hiervoor kan de reparateur niet aansprakelijk worden gehouden voor de vermelde toebehoren en accessoires. Retourzendingen worden door de reparateur altijd gedaan per aangetekend verzekerde verzending door Post NL. Schadevergoeding door Post NL bedraagt maximaal EUR 5400,-. De reparateur behandelt alle aangeleverde toestellen met de grootste voorzichtigheid. Sommige defecten komen pas aan het licht nadat het toestel uit elkaar wordt gehaald. De reparateur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten of schades die optreden tijdens of na de reparatie, tenzij deze hun oorzaak vinden in opzet of grove schuld, veroorzaakt door de reparateur.VERZENDING
9. De reparateur biedt standaard een aangetekend verzekerde verzending aan. Deze verzekering wordt door Post NL afgegeven en wordt bij eventueel verlies of diefstal door de reparateur met Post NL afgehandeld. De reparateur betaalt u het schadebedrag direct nadat PostNL de claim heeft afgehandeld.GARANTIE
10. De reparateur geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van drie maanden op de reparatie (enkel het onderdeel dat vervangen is). Deze garantietermijn gaat in op het moment van verzending van het product aan de klant. Op schoonmaak c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water-, zand-, val-, of vochtschade, wordt geen garantie gegeven, tenzij op het reparatieformulier nadrukkelijk het tegendeel is vermeld. De garantie van de reparateur vervalt wanneer de klant het toestel zelf demonteert of wanneer deze door een andere reparatiecentrum is geopend.SOFTWAREMATIGE AANPASSINGEN
12. De reparateur faciliteert de mogelijkheid om een aantal toestellen te voorzien van een ander besturingssysteem zoals Windows Mobile of Android. De reparateur biedt geen ondersteuning voor de genoemde systemen. Bugs (fouten) en eventueel andere softwarematige problemen veroorzaakt door het installeren van een App of een andere oorzaak kunnen dan ook niet door ons worden verholpen. Gebruikersvragen kunnen al dan niet beantwoord worden door de reparateur.VERVALLEN FABRIEKSGARANTIE
13. De reparaties die wij uitvoeren vallen buiten de fabrieksgarantie van Apple, BlackBerry, Nokia, Samsung etc. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat de fabrieksgarantie al is verlopen op het moment dat het toestel schade heeft geleden. Uiteraard bieden wij zelf nieuwe garantie omdat wij achter onze service staan, zoals vermeld in artikel 10.VERLIES VAN DATA
14. De reparateur is niet aansprakelijk voor verlies van data. Een aantal reparaties zoals vervangen van moederborden, harddisks en batterijen, kunnen aanleiding geven tot het verlies van data. De reparateur wijst hierop op de website en in de algemene voorwaarden. De klant wordt gevraagd een back-up van zijn/haar gegevens te maken voordat hij het product aan de reparateur opstuurt of op locatie afgeeft. De klant is zelf aansprakelijk voor het veiligstellen van zijn data.NIET BETAALDE/AFGEHAALDE PRODUCTEN
15. Indien na 14 dagen dat de klant geïnformeerd is dat het product gereed is, en de klant gedurende deze periode heeft nagelaten de reparatie van het product te betalen, is de reparateur gerechtigd het product te verkopen en/of vernietigen op een milieuvriendelijke wijze en het verschuldigde op de opbrengst te verhalen. De extra kosten voor het verhalen worden aan de klant doorberekend.KLACHTENPROCEDURE
16. De reparateur doet er alles aan om u een perfecte dienstverlening aan te bieden. Toch kan het voorkomen dat u in uw verwachtingen wordt teleurgesteld. Door uw onvrede kenbaar te maken kunnen wij - samen met u - naar een oplossing zoeken. Zo kunnen wij onze kwaliteit van dienstverlening verder verbeteren.GESCHILLEN
17. Op alle geschillen met betrekking tot reparaties is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd over deze geschillen te oordelen.